Quake/QuakeWorld
Quake sterft tijdens het opstarten af met een segmentation fault. Dit betekent gewoonlijk dat je netwerksetup niet goed is. Probeer quake
met de optie -noudp op te starten en kijk of de fout dan weggaat.
Als dat het herstelt, kijk dan je bestand
/etc/hosts na en verifieer of daarin de gegevens voor je machine
in staat.
Gebruik 127.0.0.1 voor je IP-adres als je een dialup-account hebt
die iedere keer als je een verbinding maakt, je verschillende
adressen geeft.
Wat is het verschil tussen glqwcl, glqwcl.3dfxgl, en glqwcl.glx? glqwcl is de standaard GL Quakeworld client die
je in voorgaande versies hebt gezien.
Het is verbonden met libMesaGL.so.2.glqwcl.3dfxgl is een script dat glqwcl
opstart na het vooraf laden van de 3Dfx GL miniport library
lib3dfxgl.so.
Het vooraf laden van de miniport-library veroorzaak dat de GL-functies
die hierin staan worden gebruikt in plaats van die van Mesa.
Aangezien de GL-miniport voor Quake is geoptimaliseerd, is dit
een goede zaak.
glqwcl.glx is verbonden met de standaard OpenGL
libraries in plaats van met Mesa.
Dit geeft je de mogelijkheid om glquake op andere 3D-hardware te draaien
die door een aantal andere OpenGL-implementaties wordt ondersteund.
Dit is een X-applicatie en moet als zodanig vanuit X worden uitgevoerd.
Als ik glqwcl.glx schermvullend vanuit X draai, kan ik mijn
muis of toetsenbord niet gebruiken.Draai glqwcl.glx met de optie +_windowed_mouse 1
GLX Quakeworld draait in een venster, ook al lijkt het je gehele
scherm in beslag te nemen.
Als je de muis verplaatst terwijl je windowmanager zich in de
focus-follows-mouse mode bevindt, is het zeer waarschijnlijk dat je de
aanwijzer buiten dit venster verplaatst, en dan zal Quake niet meer
reageren op muis- en toetsenbordinvoer.
+_windowed_mouse 1 zorgt ervoor dat Quakeworld exclusief
de muis naar zich toehaalt.